Eigene Projekte

Aktuell laufende Eigenentwicklungen

Build&Battle is a turn based tower defense game that plays like a rts:

  • Base building
  • Resource gathering
  • Unit training
  • Technology researching
  • Plan your turn and put your strategy into action
  • Defend your portal
  • Unlock new building levels, towers and units by finishing levels from the world map
  • Use magic orbs to combine the power of the elements and improve your towers with it


You basically play Build&Battle like a rts with focus on the tower defense aspect and the obvious difference that it isn't realtime, but turn based.

Build your base, gather and manage resources and train units to defend the portal to your home world. Vicious creatures try to get through the portal, attracted by the magic it emits.
Plan your steps carefully, place towers to change the enemy’s path to the portal and repel their attacks.
With each level solved you progress on the world map in a non-linear way and unlock new technology to build better towers and gather advanced resources.


The game’s current state of development is between alpha and beta. The main gameplay mechanics are done by about 70% (you can build, gather resources and fight), but the content creation needs more attention.

What else is planned:
- 5 large areas on a world map (Swamp, Dead Forest, Necropolis, Desert, Demon World)
- Story campaign
- Magic orbs that can be added to towers in order to enhance their power and individualize your defense strategy
- Mac and linux release


Most of the graphics are still work in progress and i am currently very busy to completely overwork the gui and prepare a kickstarter campaign to push the size of the game way further! I want to create a really exciting game that starts out as an easy tower defense and becomes a complex strategy game with lots and lots of hours to play.

 

Ratergy ist ein kompetitives lokales Gelegenheitsspiel für Familie und Freunde. In kurzen Runden wird im lokalen Mehrspieler-Modus mit niedlichen Ratten um ein Stück Käse gekämpft.

Ratergy verzichtet bewusst auf gewaltvolle Inhalte und eignet sich so als humorvolles Spiel für Kinder beziehungsweise mit Kindern. Der lokale Zwei- bis Vierspielermodus ist ausgerichtet auf ein gemeinsames Spielen an einem großen Monitor oder Fernseher.

Das Indie-Game bietet genügend Action, um auch auf einer Party für Ablenkung zu sorgen. Durch die einfache Spielmechanik und die schnellen, in sich abgeschlossenen Arena-Kämpfe eignet es sich gut für Gelegenheitsspieler. Der Einsatz von Spielelementen wie zum Beispiel Fließbändern und Power-Ups bietet aber auch erfahrenen Spielern die Möglichkeit, effiziente Taktiken zum schnellen Käse-Sammeln zu entwickeln und auf strategischem Niveau um die Käsedominanz zu kämpfen.

Spielprinzip

Jeder Spieler wählt am Anfang ein Nest, dem zwei Ratten zugewiesen sind. Durch die abwechselnde Steuerung seiner zwei Ratten versucht er nun, als erster 10 Käsestücke in sein Nest zu bekommen. Die verschiedenen Spiel-Level bieten unterschiedliche Spielelemente für einen abwechslungsreichen Kampf um den Käse. Die Spieler können Fließbänder nutzen, um schneller voran zu kommen und Türschalter betätigen, um gegnerischen Ratten den Weg zu blockieren. Der Einsatz von Power-Ups wie Geschwindigkeitstränken, Schrumpfboxen und Bomben garantiert dynamische Zwischenkämpfe und viel Spaß!